torsdag 15 november 2018

Oktobergodis!

Måste skriva om vår härliga vecka i Edsåsdalen på höstlovet! Tillsammans med Agnes och flickorna bilade vi upp till Dalen till vårt fina hus som Agnes inte varit i på nära 10 år och Elsa Dolly och Elin aldrig sett.  Det har ju av förklarliga skäl aldrig blivit av eftersom de bott i Norge och när de åkte hem så blev det till Stockholm. Vädret blev inte det bästa men vi prickade in en solig dag då vi tillsammans med Marie Vackermo och hennes Agnes gick till Hensjön! Där lekte barnen och vi satt mot båtskjulet i solen och njöt av choklad och smörgås. Pulkan var med och det blev glädjefulla åk i backarna hem!

Äventyrsbadet i Åre blev också en höjdpunkt där Elin aldrig ville sluta åka i rutchbanan och där vi simmade ut i den varma utomhuspoolen och skymtade Åreskutans topp genom diset. På vårt sovloft byggdes legovärldar och här ville flickorna också sova.
På morgnarna bjöd jag på choklad och smörgås medan morfar och mamma sov sedan låg jag och läste och hörde flickornas lekprat. Sven-Olov och Renate bjöd på aperitif diné och Göran och Eivor middag. Som Agnes sa, man känner sig verkligen välkommen överallt och som en del av familjen. Agnes kommer tillbaka, det är ett som är säkert! Redan till sportlovet!
<3Syskonkärlek<3
Under hösten har jag sjungit i två körer! Dels i min egen men också i min vän Evas kör, då jag fick möjlighet att tillsammans med dem sjunga Brahms Requiem i Härnösands Domkyrka med stor orkester. Vi har sjungit Brahms även i min kör men då med dubbelpiano "Dominiquarna"; en verklig upplevelse.

Det blev också denna konsert! Evas gode vän Lars, organist i domkyrkan,  dirigerade och det blev en utmaning för oss! Inlevelsefull, dynamisk men också "skapande i nuet" vilket medförde ändrade tempon från repetition till uppförande, så det gällde verkligen att vara på alerten och följa honom... Jag tyckte vi gjorde ett strålande arbete! och som tur var lyckades jag hålla min rethosta stången hela konserten. En trevlig och pratglad rumskompis fick jag också och även jag och Eva fick en liten stund. Så glad att jag fick vara med. Brahms Requiem är helt underbar och så hoppfull då han själv valt olika texter ur Bibeln och inte följt den katolska mässan som är vanligt i andra Requier.
Min kära vän Eva<3
Konsertberedd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar