torsdag 12 mars 2015

Kallt ute men varmt inne!


Ja, många av er har redan förstått att jag nu återigen är hos mina kära i Tromsö! Från vårdagar till vinter, verklig vinter….snövallarna är meterhöga och Benny har verkligen fått användning för sin snöslunga. Häromdagen snöade det vackert och jag började sjunga "nej se det snöar, det var ju roligt Hurra!", inte så poppis faktiskt…ingen vill titta på Sverigevädret med stigande solvärme och stark vårkänning. Jag förstår dem! Hit kommer våren först i maj…. det ni!
Men ack så vackert när solen tittar fram. De mäktiga fjällen, fjordarna, den blåblå himlen…
Att klä sig vettigt är förstås viktigt och här hos Agnes finns allt som behövs för en frusen mamma! Ull i fantastisk kvalité,  jackor, tröjor!
Vad gör man då när det är mulet, blåser och är kallt! Ja, då kurar vi i soffan, planerar goda middagar och jag leker förstås med mina små hjärtan. Varje morgon kommer de upp i min säng och bråkar om vem som ska ligga närmast mormor! Underbart att vara så populär!!

Det tar ett tag till innan man kan grilla här på balkongen...

Mina underbara "Frost-flickor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar