måndag 28 juli 2014

Vatten, vatten...


Värmen håller i sig. Gör mig slö och lite tung…Vi har kommit upp till Dalen där vi sitter på terassen och läser och då och då går vi in och tar en svalkande dusch. Det är underbart med värme men jag längtar också efter mer svalka och häromkvällen sjönk temperaturen dramatiskt (nåja bara ner till 17-18 grader!) Stora tunga svarta moln tornade upp sig över fjället och plötsligt började det blåsa och blixtra och himlen fullständigt öppnade sig. Regnet forsade ner, det haglade och jag klädde av mig baddräkten och ställde mig naken mitt ute i ovädret. Äntligen knottrade sig huden och på några sekunder var jag fullständigt genomblöt och småfrös! En verklig hjärnkick! Allt slutade nästan lika snabbt som det börjat och sedan blev det sol igen och varmt! Vi åkte till Åre för att bada och hoppades att Åresjön skulle bjuda på verklig svalka men den var lika varm som havet på Gålö och likaså Hensjön här i närheten. Vilken sommar…jag klagar verkligen inte. Gläder mig åt att alla, framförallt barn,  nu får bada och leka i vattnet och förhoppningsvis lär sig också många att simma. Åskskuren piggade även upp prästkragarna så nu ska jag plocka en bukett och sedan fortsätta läsa. En bok svår att släppa som jag blivit rekommenderad av flera vänner. "Steglitsan" av Donna Tartt. Fast jag ännu inte kommit så långt känner jag att det här blir sommarens läsupplevelse…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar