fredag 18 juli 2014

Sommarmorgon….


Vill knappt öppna tidningen…
fruktansvärd flygolycka i Ukraina, som inte är en olycka utan ett medvetet angrepp, som man befarar av ryska separatister; upptrappad konflikt mellan Israel och Gaza; våldtäkt på tolvåring i Indien uppmuntrad av byns borgmästare som en hämndaktion och kriget i Syrien…etc etc…tänker på Yngve Gamlins nyhetsuppläsare…"Eländes eländes elände…" och här sitter vi i vår lilla del av världen och njuter av sommarvärmen och vår frukost. Visst är världen vansinnig och samtidigt i det lilla händer fantastiska saker! Vår lilla Elin Lykke reser sig nu hela tiden och med lite hjälp går hon gärna omkring.
I går tog hon några egna steg så nu är det bara en tidsfråga innan hon helt kan börja erövra världen av egen kapacitet. Det är en lycka att få följa henne så här nära!
Min svenska! lavendel blommar nu för fullt och varje gång jag går in genom balkongdörren kommer rosenbuskens doft emot mig. Läste i dag att det kommit en ny bok om rosor, en blomma som aldrig slutar att fascinera. Jag har några olika sorters rosor i trädgården och trots min valhänta skötsel blommar de snällt! Det är stilla och tyst i Enskede nu. Många är bortresta och vi har nästan hela parken för oss själva. Så här sitter vi i sandlådan Elsa Dolly och jag helt ensamma och hon tillverkar sandskor till mig och vi minns sandstranden vid havet i Frankrike….men det är fint här också säger vi!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar