torsdag 13 mars 2014

Dagens fynd!


Varje onsdag när jag går till min franskakurs går jag förbi en skoaffär av den exklusivare sorten. Väldigt snygga skor och stövlar, lite annorlunda design, men ack så dyra, runt 1500 till 2000:-. Nåväl nu var det Rea och eftersom blixtlåset på mina svarta boots gått sönder och också kostar en del att laga, gick jag in för att titta. På en vägg var priserna nedsatta med 30% och på ett bord i mitten av butiken 70%. Jag tittade på bordet och såg ett par skor men i fel storlek förstås. På 30% hyllan stod flera boots och jag provade, snygga, men med nedsatt pris skulle de ändå kosta över 1000:-. Då tittade jag på bordet igen och då såg jag dem! Lite undanskymda stod ett par oxblodsfärgade boots i äkta skinn med lite högt skaft och lagom hög klack! Var det min storlek tro? Ja och sista paret! De har väntat på dig, sa expediten då jag gick runt med dem och speglade mig och riktigt såg framför mig hur snygga de skulle bli både till kjol och byxor! Lycklig gick jag ur butiken med dem på sedan jag betalat…450:-!! vilket fynd!!

2 kommentarer: