fredag 28 mars 2014

Allergi eller förkylning?


Jag har aldrig varit allergisk vad jag vet. De sista åren har jag emellertid märkt att när jag dricker vissa rödviner drabbas jag plötsligt av snuva och för en stund rinner näsan våldsamt. Men den här veckan har varit tung…kliande ögon, rethosta och nysningar har präglat mina dagar och stackars Christer!! hotar med att göra som Caligula…(såg ni TV-serien "I Claudius" för länge sedan så vet ni vad han gjorde med en av sina hostande undersåtar…). Nåja han menar väl inte så allvarligt... men det är otroligt enerverande inte minst för mig själv med detta hackande. Sedan har jag förstått att jag inte är ensam! Runt omkring mig nyser och hostar mina medmänniskor och jag som aldrig lyssnat på pollenrapporter eller ägnat så mycket tankar åt detta problem börjar allvarligt fundera över om jag också har drabbats. En god vän som är läkare sa att det inte alls är ovanligt att man utvecklar allergi när man blir till åren så nu får jag ta mig till apoteket för att köpa medicin. Om det nu inte är en förkylning förstås….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar