onsdag 3 juli 2013

Vakna hemma....

Det känns alltid lite konstigt när man vaknar hemma första morgonen efter en resa. Först svävar jag som i ett ingenmansland, vet inte riktigt var jag befinner mig, men sedan märker jag förstås att jag ligger i mitt vanliga rum och i min vanliga säng! Det känns bra också och jag har funnit att jag kan vara hemma på flera ställen. Fortfarande känner jag dock doften från min lilla rabatt med lavendel, som jag tyvärr inte hann skörda, och rosen vi planterade förra året bjöd på sina knoppar och en slog dessutom ut! Olivträden blommar och i vingården är druvorna pyttesmå på vinrankorna. Men även här hemma blommar det! Pionerna är så praktfulla och även mina små ganska missskötta rosor blommar! Vi avnjöt den första kaviarmackan på hårt bröd i solig Enskedeträdgård! Också mysigt! Mums!
Svensk ros....
och  fransk!
Blommande olivträd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar