söndag 2 juni 2013

Nu börjar sommaren....

Hur blev det nu med badet i Hensjön kanske någon bloggvän undrar! Ja en härlig promenad blev det men något bad....nej usch vad kallt!! Bara för att visa er, i alla fall min goda vilja,  tog jag av mig skorna och vadade ut. BRRR...Nu har du fått köldskador skojade några åskådare då jag snabbt rusade upp efter fotograferingen. Tårna var lite röda men ingen fara! Men jag har badat här, och det var så underbart som det bara kan bli i en fjällsjö med dess speciella doft,  men då var det efter veckor av sommar och värme! Vi gick tillsammans med nya jakthunden på gården och han gnydde av glädje att få springa fritt. Svårt har han dock fortfarande att lyda kommando men han är som väninnan säger fortfarande i puberteten, och det vet man ju hur det är! Det har börjat blåsa upp lite och vädret ska bli sämre i några dagar. Vi far dock hemåt i dag och där väntar solen igen! och i morgon kommer vår Elsa Dolly med föräldrar! Nu börjar sommaren!

Henån
Storstädning i myrstacken!
Ännu ensam, men snart!
Tarras sitter fint!
Nu börjar sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar