fredag 7 juni 2013

Elsa Dolly i gungan!

Nu har vi besök av Elsa Dolly igen! Vi har längtat och hon har längtat inte minst efter sina kusiner! "Jag älskar mina kusiner" sa hon i telefonen och nu har hon fått träffa några av dem! Tyvärr fick minsta kusinen E vattkoppor så hon kunde inte vara med. Men Elsa Dolly leker bra själv också och här är det gosedjuren som ska pysslas om! Att gunga är roligt så vi hjälptes åt att bära ut "kompisarna" till mormors gamla födelsedagsgunga! Tanken var nog att här skulle jag sitta och filosofera under äppelträdet! Det blir nu inte så mycket av av det, men den passar så väldigt bra till annat också!
Elsa Dolly vill klart gunga med också!

2 kommentarer:

  1. Det är inte så lätt att sätta sig ner och filosofera eller hur! Jag sätter mig i fem minuter men studsar sedan upp för att det är något jag måste göra. Kanske det vore bra för mig att låta tankarna komma ikapp, tänker jag och drömmer om en hammock! En sirlig gammeldags i metall som jag såg en gång i Vietnam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Frankrike har jag en hängmatta på en särskild stålställning som gör att jag kan ligga överallt i trädgården. Här är det underbart att sakta gunga och titta upp mot himlen och låta tankarna komma och fara som de vill....

      Radera