fredag 31 maj 2013

Fjällvår!

Man kan tro att det är trafikbruset från Nynäsvägen jag hör....men det är bruset från Henån, där vårfloden kastar sig mellan stenar och klippor. Vi är uppe i vårt fjällviste några dagar, och vi möttes av medelhavsvärme och nu svettas vi på altanen och springer in för en dusch då och då! Alla är hänförda av det ljuvliga vädret." Bara nu detta inte är det enda sommarväder vi får i år", säger fotterapeuten lite oroligt. Hon har  just skämt bort mina fötter med fotfilar, massage och nagellack! Jag älskar fotvård! Jag unnar mig inte så ofta den lyxen men nu till sommarens bruna ben vill jag ha fina hälar och röda naglar! Lite tillbaka i våren är vi. Vitsippor och hägg blommar för fullt men annars är all snö borta utom på fjället förstås. Det susar och brusar och kvittrar och alla nyanser av grönt skimrar i solljuset. I morgon ska vi ta en tur till Hensjön, ett dopp kanske?!!

Åreskutan
Försommarbukett...
och sommarfötter!
Utsikt från vår altan

2 kommentarer: