onsdag 19 december 2012

Det är så mycket man vill....

I dag hade jag planerat en riktig julutflykt med mina två minsta barnbarn! Först skulle vi åka in till Gamla Stans Julmarknad och  sedan vandra vidare genom Gamla Stan till Strömmen för att titta på alla fåglar för att sedan avsluta vandringen vid NK och deras julskyltning! Om ork fanns kvar skulle vi titta på den stora julgranen i entrén och hälsa på tomten som brukar finnas där! Vad jag inte hade räknat med var den enorma snömodden som verkligen gjorde det tungrott att köra barnvagnen samt att det verkade som alla skolbarn i hela Stockholm hade valt samma plats som vi! I trängseln på Stortorget lyckades vi få i oss några våfflor med sylt när vår lilla E, fyra år, började frysa om fötter och ben. Med sin Festis i handen stod hon där blek om nosen och jag såg mina planer få vingar!! Vi går in in Storkyrkan och värmer oss sa jag och väl därinne tittade vi på St Göran och Draken med den lilla prinsessan bredvid. Barnen var fascinerade och ville gå tillbaka flera gånger! Även den fina Julkrubban uppskattades och så värmen förstås! Både Christer, som var med, och jag förstod att det bästa var nog sedan att åka hem, och det uppskattade Elsa Dolly, två år,  som nog tyckte det var det roligaste på hela utflykten. Alla tåg och det som passerade utanför fönstret var toppenintressant! Tyvärr kan jag inte visa några bilder då jag dessutom upptäckte att batteriet i kameran var slut! Så denna julutflykt får bevaras i vårt minne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar