onsdag 28 februari 2018

Sportlovsmys!

Detta år kan ingen klaga! Snöflingor virvlar utanför fönstret och småfåglarna samlas runt fågelbordet, som jag fyllt med frön. Vi pulsar iväg till T-banan för att åka in på vår fransk-kurs och igensnöade bilar kantar trottoaren, som blivit ett med vägen!  Inne på caféet sitter redan gäster och i stället för barnvagn drar föräldrar sina telningar i pulkor till dagis! Man får se upp lite så man inte halkar på någon isfläck som kan dyka upp. Jag går mycket försiktigt just nu...med min lättare hjärnskakning i åtanke. Dock mår jag mycket bättre och hoppas jag blivit visare av skadan! Väl påpälsade passagerare trängs i vagnen,  men får ändå plats att titta i sina mobiler och ännu verkar trafiken fungera.  Innerstaden är vit och vacker...Jag njuter faktiskt! Älskar vintern...när det är så här! Glad för mina barnbarn som kastar sig i snöhögarna, gör "änglar" i snön och rutschar nerför Magganparkens pulkabacke med sina stjärtlappar! Ja,  glad för alla barn förstås!
På St Petersplatsen i Rom har man snöbollskrig!! och i vår lilla franska by är både olivträden och vinstockarna snötäckta. Blir lite ängslig.. kylan får inte vara för länge...Kan också tänka mig hur kallt och rått det blir i många av husen som saknar centralvärme....så nu ryker det säkert ur alla skorstenar i väntan på gumman tö och solen...
Just nu tittar den fram här, blekgul i diset och vi får snart säga adjö till den sista vintermånaden...för i morgon börjar våren!!! Mars....men den kan luras....
Och så bio förstås! "Pelle Kanin" och innan dess
plättar med sylt! 

Mina <3<3<3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar