måndag 14 december 2015

På stranden i sol och åskväder!


Det har ösregnat varje kväll de sista dagarna men igår var jag nog med om det värsta åskväder jag kan minnas. Det tornade upp sig riktigt svarta moln framåt kvällningen och vid niotiden när vi satt på en restaurang vid havet började det mullra och stora blixtar lyste upp havet. I det starka ljusskenet såg man alla små fiskebåtar ute på redden och vågorna dånade mot strandstenarna. Det fullkomligt öste ner. Vi satt turligt nog under tak men jag tänkte på alla små parasollrestauranger på stranden….Det verkade aldrig ta slut och dånet kom närmare och närmare som blixtrarna. Jag brukar inte vara rädd för åskan men denna gång kändes det kusligt också med de höga vågorna som åt sig upp på stranden mer och mer. Till slut kunde vi i alla fall ta oss hem men vi vadade i små sjöar på gatan och trots lånat paraply blev vi genomvåta! Nu dock när jag skriver är allt lugnt igen, himlen molnfri och av ovädret bara små pölar här och där och våta kvarglömda handdukar på terassen!
Vi går till stranden nästan varje dag för att bada förstås men också för att ta underbar massage. På höga sängar ligger man under tygtak och låter sig masseras av duktiga, lite äldre kvinnor, som verkligen kan sitt jobb! Jag tar alltid oljemassage men snart ska jag kanske pröva thaimassage, den hårdare varianten!
Jag som har haft ont i kroppen känner mig nu mycket rörligare och stelheten börjar släppa. Simma är också skönt och givetvis gör den goda värmen sitt till. Mina små goseflickor har fått fina flätor med pärlor i håret och lite gräva i sanden blir det också. Men eftersom de varit sjuka (Elsa Dolly har nu öroninflammation) är det bäst vid poolen där de också kan gå in och vila i huset.

Så Skööönt….
En tålmodig Elsa Dolly
Elin vill ha som storasyster
Med morfar och Saga
God lunch på stranden med pappa<3
Sawatdeekrap!

2 kommentarer:

  1. Ser så härligt ut! Skönt att ovädret dragit förbi!! Här allt väl förutom att jag tappat rösten pga min hosta...igår barnvakt åt lilla J i 6 timmar.Gick jättebra.Hon tr mitt finger och drar iväg med mig när hon vill att jag ska göra ngt..ja, du vet!! Igårkväll te med två vänner härhemma och ikväll till stan för att träffa Karin och Anne..om rösten blivit bättre. Här kallt och lite vitt på gatorna..halt..ändå skönt med lite vintertemperatur så att jag kan ha min fina mössa på mig.Stor kram och hälsa.ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att se upp med små fingrar som drar…. lätt att falla….dock gör man ju det så gärna! Hoppas du blir bra snart igen, här är trots värme eller kanske på grund av det, sjukt!KRAM

      Radera