söndag 21 september 2014

Fest!


Det är inte ofta man blir bjuden på en fest där klädseln är smoking! Det höjer onekligen ribban lite och det blev ett pysslande i garderoben för min del! Christer plockade fram sin smoking som han lät sy upp när vi var i Vietnam så det enda han behövde göra var att inhandla fluga och en näsduk. Nu när vi håller på med 5:2 metoden båda två hade midjemåttet på smokingbyxorna inte krympt utan de satt perfekt! Jag fick reda på av min vän fru Etikett! att till smoking har man kort klänning och även om jag har klänningar i min garderob gjorde jag en runda på stan för att kolla. Åhléns, NK, Zara, HM, men ingenstans hittade jag något som jag föll för. På NK provade jag ett antal klänningar av en typ som jag aldrig provat förr, men upptäckte att det inte riktigt var min stil. För damigt, för "kungligt", för "tantigt"…men  roligt var det att se sig i spegeln! Nej det blev min vitprickiga Pirjoklänning och en tunn tunikakappa som jag nu plötsligt fick användning för och som pricken över i de fantastiska örhängen jag fick i 70 års present av min äldste son och fru. Och nu sitter jag här morgonen efter och mår så bra för det blev en lyckad fest! God mat och dryck vid vackert dukade bord i en festvåning nära strömmen och så DANS! Vackra klänningar svävade runt med stiliga smokingar och jag påmindes om vilken god dansör min käre Christer är! Då och då gick vi ut och svalkade oss nere vid vattnet i en fortsatt ljum septembernatt. Säkert hade det varit lika roligt utan "klädsel smoking",  men det satte onekligen en extra  touche på feststämningen!


4 kommentarer:

  1. Härligt Vad fina ni var!

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina! Och Pirjos kläder är så bra, jag har kvar klänningar sedan så länge och de är lika fina nu!

    SvaraRadera
  3. Tack! Pirjos kläder är tidlösa! Dessutom är tygerna fantastiska. Håller i färg och kvalitet även efter många tvättar.

    SvaraRadera