söndag 3 augusti 2014

"Aldrig tappa taget….. "


Jag har redan berättat om min vän Göran med fåglarna! På vår väg tillbaka till Stockholm övernattade vi hos honom och hans hustru i Östersund och där stiftade jag återigen bekantskap med några av mina favoriter.
 I deras fantastiska våning mitt i centrum av Östersund  har han nu sin atelje och den och våningen är befolkad med hans olika skapelser. Vart man än vänder sig möter man en ny upplevelse…Noaks ark (med en skylt "avgången senarelagd"!), gökungen som den stackars lilla fågelmamman matar förtvivlat,  den skrattande hästen som fått vingar eller geten som är en hommage till Picasso! En igelkottmamma smyger vid väggen följd av sina ungar, och jag är själv lycklig ägare av en!
När jag började med galleri i bokhandeln var Göran min första utställare och i fjorton dagar gladde han många, många med sina personliga och underfundiga konstverk. Självklart finns också vissa verk av honom med på Konststigen i Edsåsdalen, där den årliga konstveckan precis börjat! Jag visar återigen några av hans verk till lust och glädje!


1 kommentar: