söndag 6 april 2014

Bienvenu till min franska veranda!


För några timmar sedan anlände vi till vårt lilla hus ute i vingården! Våra underbara grannar hade öppnat upp luckorna och på bordet stod tillsammans med annat smått och gott en flaska olivolja från våra egna olivträd som grannarna ordnat med en fin namnetikett på,  samt en flaska gott rödvin från sonen som varit här en week-end med sin flickvän. Och nu sitter vi här i kvällssolen med varsin pastis och njuter av tystnaden, värmen och lugnet som sprider sig i våra kroppar och gör oss dåsiga och lite skönt trötta. Välkommen att vara med mig här några veckor framöver! A demain!


4 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut! Jag är inte alls avundsjuk....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart kommer du hit också! förhoppningsvis med hela familjen! kram

      Radera
  2. Vilket ljuvligt välkomnande, tänk att ha olivolja från egna träd! Jag säger som Agnes: Jag är inte alls avundsjuk. "Vad är väl en bal på slottet ... "

    SvaraRadera
  3. Det var inte bara olivolja…baguettes och svenska! skorpor på bordet och i kylskåpet vin, vatten, mjölk, smör och en god marmelad! Bästa grannarna man kan ha!

    SvaraRadera