måndag 25 februari 2013

"Regn hos mig..."

Regn, regn... och Joel som har tagit med sig sin bräda för att susa ner för fjällsidorna! Men vi deppar i alla fall inte. Efter en god frukost och långlek med Elsa Dolly for vi ner till Polarmuseet som ligger i Framtidscentret där man forskar om Arktis. Ett trevligt, också barnvänligt museum med sälar och många olika sorters nordgående fiskar, den ena fulare än den andre! Fantastiska filmer visas också på storskärmar, en om Svalbard, (en helt otrolig natur, vill, vill åka dit...) och en om norrskenet, "the Artic light", som kan ses här i Tromsö, även om det inte är gynnsamt just nu i detta gråväder. Jag har sett det en gång för länge sedan i Edsåsdalen, några mil från Åre, och det var helt fantastiskt! Jag visste inte då vad det var utan blev helt överumplad av de fantastiska ljusformationerna som svepte över himlen.


I dag blir det fiskmiddag, Torstens fisk efter recept från "Matlagare i Enskede" och så skålar vi för att dokumentärfilmen "Searching for sugarman" fick en Oscar!  En fantastisk film, SE DEN om du inte gjort det ännu!

1 kommentar:

  1. Här har varit moln och regn hela v och idag blåser det så man får hålla i hatten. Jag deppar inte heller utan håller mig inne. Läser Shantaram som är en fantastisk bok. Grym bitvis men också lärorik. Lyssnar mycket på P2 och är helt härförd. Tack SR! Hade en tjej här på middag igår. Vi hade väldigt trevligt. Träffar så mång olika människöden, och jag blir ödmjuk och imponerad av vad många går igenom. Man får lite perspektiv på livet. Nu har jag sol på balkongen och jag skall äta lite där. Ha det bäst! Varma kramar Ingrid

    SvaraRadera