måndag 4 februari 2013

"Jag är en liten kanin..."


Vaknade i min egen säng! Ingen liten "kanin" som tittade in genom dörren och inga katter som jamade runt benen för att få mat! I flera månader har jag varit så nära Agnes och Elsa Dolly att det känns ovanligt att kunna sitta och läsa tidningen och det är helt tyst! Från 180% till 0! Underbart att få vara tillsammans men också skönt att komma in i sin egen vardagslunk, det behöver både de och jag. Nu ska jag ta det lugnt, försöka låta bli att fylla dagarna med aktiviteter utan bara låta vara... något som jag tyvärr har svårt för. Mer motion står också på agendan...som alltid!! När man är med underbara Elsa Dolly är det alltid något som fastnar speciellt i minnet! Denna gång är det Barbapappa! Nästan varje dag när de bodde hos oss såg vi på videobanden med dessa "goa och snälla", och efter varje litet avsnitt sa Elsa Dolly, "det kommer mera"! Och till sin lycka hade hon Barbapappa hemma i Tromsö och sedan kompletterade jag och morfar med de andra i familjen! Vilken glädje! och hela tiden lekte hon med de mjuka figurerna som också skulle sova i hennes säng. Jag kan se henne sitta i vårt TV-rum och säga, "kom momo, Barbapappa"!


2 kommentarer:

  1. Va goa ni är. Ja Margareta, förstår att det känns konstigt att ha tid och läsa tidningen och göra saker bara för dig.
    Gå ut och promenera, simma, göra ansiktsbehandling och fotvård. Ut och äta lunch med väninna och gå på bio på Victoria. Skriv till mig och berätta när du haar gjort några av dessa aktiviteter bara för dig. Kramar Ingrid

    SvaraRadera
  2. Sötnos!
    Längtar efter er båda!
    Kram.

    SvaraRadera