torsdag 2 augusti 2018

Drama i liten skala men ändå stor!

Låt mig presentera Offa! Lilla Elins gosedjur! En urtvättad liten vovve med mjuka öron och en kropp som knappt innehåller någon fyllning längre! Denna figur betyder oerhört mycket när man ska sova eller bara behöver vila en stund! För det mesta finns hon till hands men i förrgårkväll vid sängdags var hon försvunnen. Hur min dotter Agnes än letade gick hon inte att finna. Vi hade varit vid havet hela dagen tillsammans med en stor del av familjen så det blev ett ringande och letande i alla tänkbara kassar och väskor, men ingen Offa...Vad göra? Lilla Elin grät och grät "Min kärlek är borta...mitt hjärta har gått sönder..." Vi letade förgäves efter telefonnummer till badstrandens restaurang där Offa möjligen hade kunnat lämnas in, men som vanligt (nästan) finns inga telefonnummer utsatta så det blev mormor och morfar dvs Christer och jag som fick fara ner till bandstranden igår och försöka finna den försvunna älsklingen!  Det tar ca en och en halv timmer att åka till havet med bil och väl där letade vi överallt på mer eller mindre upptänkliga ställen.  Frågade badvakterna och restaurangpersonalen, visade bild på Offa och lämnade telefonnummer men alla skakade på huvudet och beklagade. Alla förstod dock verkligen vilken allvarlig kris det var för lilla Elin!  Varma och molokna satte vi oss i bilen men  på hemvägen ringer Agnes och berättar att Offa hittats! Av någon anledning hade hon åkt ner på sidan i en trappa (hon är ju så mager!) och fastnat där! Vilken lycka! Kärleken återfunnen!
Min Offa ritad av Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar