måndag 22 maj 2017

Jag låter mina maskrosor finnas...


Ni minns säkert Carl Antons visa om maskrosor och tjärdoft! En fin visa om längtan till sommaren.
Nu blommar de överallt och lyser emot oss och gör i alla fall mig glad! Min granne däremot är inte så förtjust i dem. Hon har köpt en slags maskrosuppdragare och går med den i sin gräsmatta, ja, jag har sett flera trädgårdsägare göra samma sak. Får vara hur det vill med denna blomma som kallas ogräs! I min trädgård får den i alla fall stå kvar bland förgätmigejen som också blommar. Sedan får barnen roligt när de vissnar och man kan blåsa på maskrosbollen! Vem kan blåsa ut alla små fröna på ett enda blås?! Inte så lätt!
På golvet bredvid mig står resväskan för i morgon bär det av på den årliga körresan! Denna gång blir det Barcelona! Vårt programtema är "Glädjens blomster" och vi sjunger om rosor, liljekonvaljer, liljor och syrener... "alla de blomster små" som gläder oss och dit räknar jag förstås även maskrosen.
Andra små solar....
Välkomna förresten att lyssna på vår hemkomstkonsert den 28/5 kl 16 i Enskede kyrka! Då har säkert  även syrenerna börjat blomma så sakteliga....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar