onsdag 20 juli 2016

Frukostmys!


Le petit déjeuner, frukosten, är nog bland det bästa på semestern. Någon förbarmar sig och tar bilen och åker in till byn och köper nybakat bröd, baguetter, pain ou chocolat eller croissanter och under tiden dukas upp olika goda pålägg, kokta ägg och den goda grekiska youghurten som smakar så gott med honung. Sedan sätter man sig lite varstans med sin kaffe eller sitt te och njuter av den klarblå himlen och solen som ännu inte är för varm.

I dag blev det dock lite annorlunda. Jag och mina barnbarn Signe och Isak for in till byn för att morgonmysa på mitt favoritcafé på det lilla torget och i skuggan av parasoll och det vackra trädet som växer där åt vi vår frukost som specialgjorts enkom för oss! (Förr serverades frukost här,  men nu har man slutat med det men jag har tumme med ägarinnan så…)

En fin stund med prat om vad som händer i livet just nu och efter en liten promenad går vi in i kyrkan och tänder ljus för alla som dog i Nice. Både Signe och Isak var där och den upplevelsen kommer de aldrig glömma.
Små och stora barnbarn…alla ger de mig kärlek och stor glädje. Så rik jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar