fredag 16 september 2016

Än finns det fjärilar!



Sensommarvärmen håller i sig! Vilken tur för Enskede marknads och festdag! Så mycket stånd har jag aldrig sett förut; ända bort till tunnelbanan sträcker sig bord med allehanda ting! Kläder i mängd, leksaker, böcker, småpryttlar och givetvis olika godsaker i form av saft och sylt. Är man hungrig finns varmkorv och varma mackor liksom kaffe både i bageriet men också i den lilla parken. Underhållning med körsång från Enskede teaterkör och barnen hoppar i den lilla gummiborgen med stor förnöjelse! Det är som att vara i en liten småstad. Jag hälsar till höger och vänster! Stannar till ibland och pratar med någon som saknar bokhandeln och gör inte jag det också? Nej, faktiskt inte! Det var en guldtid i mitt liv och jag minns den med stor tacksamhet och glädje men nu är den förbi och jag har gått vidare.
Jag köper inget (till dödsboet som Christer brukar säga…) inte så lätt heller när man går runt med tre små flickor som vill titta överallt och där någon kan försvinna rätt som det är!
 Det är en härlig stämning och vem är inte glad när man kan gå barbent och i topp!
Dagen efter festar jag rejält med dottern! Vi går på Mamma Mias grekiska taverna (Tyrol) njuter av god grekisk mat och den proffsiga showen (där min vän Anki är leading star), musiken ( inte bara ABBA) och så dansar vi!! Oh vad jag tycker om att dansa ibland, så härligt befriande…varför gör man det inte oftare?!
Vackra kvinnor! Agnes och Anki<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar