torsdag 3 oktober 2013

Te och skype!

Elsa Dolly och Elin Lykke

Du skriver alldeles för långt tycker Christer. Folk orkar inte läsa... En väninna har uttryckt något liknande ...Jag har förstått att en del läser min blogg på tunnelbanan på facebook, och det är klart att det blir jobbigt att läsa i den lilla mobiltelefonen. Visserligen kan man förstora texten men det blir väl också bökigt. Så jag kanske ska begränsa mig...men det är svårt! När jag väl sitter här och börjar skriva och jag har något jag vill berätta, då dyker det upp assosiationer hela tiden och orden bara flödar ner. Som nu när jag vill skriva om skypen! Jag tycker det är fantastiskt att den finns! Och inget kostar det heller. För en stund sedan satt jag här och talade med min Agnes som i sin tur satt i soffan i Tromsö med lilla bebin i knät och samtidigt drack jag mitt te! Läste om en kvinna som hade sin dotter i Australien och varje morgon skypade de medan de åt frukost! Även på en del middagar var man tillsammans! Datorn på egen plats! (egen tallrik också kanske (haha) och övrig familj runt om. Och så kunde man skåla och prata och diskutera fast hundratals mil låg emellan. Visst är det fantastiskt!! och samtidigt så jobbigt ibland. Speciellt om vår baby börjar gråta och jag helst skulle vilja sträcka ut armarna och ta upp henne. Eller Elsa Dolly som numera inte gillar skypen något vidare. Hon har förstått att även om morfar och mormor sitter där i rutan framför henne och pratar så kan vi inte kramas eller leka. Därför försvinner hon oftast ganska raskt...nu börjar detta bli långt...således "Te och Skype är fantastiskt och lilla bebin ska heta Elin Lykke"!

1 kommentar:

  1. Skype eller Viber är alldeles underbart när barnen är ute i världen. När Ellen fyllde 30 i Mali "åt" vi frukost ihop medan hon öppnade presenterna. Vilken gullig bild av barnen!

    SvaraRadera