tisdag 13 augusti 2013

I väntans tider....

Jag packar upp och packar ner!! Jag har gjort det ofta denna sommar och nu packar jag för att fara till min kära familj i Tromsö! En liten baby ska ju förhoppningsvis anlända inom några veckor och min Agnes är stor och tung och trött och kan behöva en moders omsorger! Det är mest mat i min väska! Falukorv, bacon, smör, ost och Kalles förstås och inte minst välling till Elsa Dolly. Det sistnämnda finns inte i Norge så det blir några paket. Lite presenter har jag också med och naturligtvis en bok till lilla hjärtat! Denna gång Elsa Beskows saga om de tre tanterna. Jag ser verkligen fram emot att få sitta bredvid henna och läsa och leka och gosa! Det var ett tag sedan nu...Än anser jag att det är sommar även om allt nu startar upp med skola och jobb och fortfarande är löven gröna när jag tittar ut genom sovrumsfönstret, (ännu ingen gul nyans...) och i trädgården prunkar rosen som jag fick av min bror förra året. Till Agnes tar jag också med en bukett nyskördad lavendel från vårt hus i Frankrike som min fina svärdotter skördat! Så blir det en doft av la douce France i Norges Paris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar