tisdag 1 januari 2013

1 januari 2013

Fortfarande hör man lite smällare här och där.  "Das alte Jahr vergangen ist" och nu börjar ett helt nytt år!  Idag har vi bara latat oss och Elsa Dolly har lekt med sina nya Pippigubbar och vi vuxna har mest tagit det lugnt, fikat och talat lite om gårdagens firande. Det var ganska stökigt på stan enligt Agnes och Benny, mycket fylla bland ungdomar och farligt skjutande med raketer. Trist tycker jag, men jag är väl för gammal som inte längre förstår ungdomens lust att ta ut svängarna! Jag tittade på  julspecial av "Downtown Abbey" och det slutade ju inte lyckligt, men bäddar givetvis för en fortsättning. Ganska sent upptäckte jag denna välgjorda serie och nu vill jag, som så många andra, veta vad som händer vidare! Inga som Engelsmännen kan göra serier, i alla fall inte från den här tiden! En av mina bästa julklappar var ett par hörlurar (vita, snygga!) som gör att jag utan att störa min käre man kan titta på Svt play i sängen! I kväll ska jag titta på dokumentären om Lars Lerin och hans kärlek Junior, "För dig naken", en film av hans guddotter Sara Broos, som jag missade. Lars Lerin, som slog helt knock out på mig med sin akvarellutställning på Waldemarsudde har nu verkligen slagit igenom och i vår ska vi, några väninnor, besöka hans museum i Karlstad. Han är också en av vinterpratarna på SR P1 , som jag enligt utsago inte ska missa! Kolla in honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar