tisdag 31 december 2019

Smycka din tid! Gott Nytt År!

Vårt underbara Dalen...sitter och skriver och utanför fönstret lätt snöfall, vintervita fjäll och så tyst att jag nästan hör mitt hjärta dunka. Jag har julpyntat lite, fyllt nya ljus i stakarna och som vanligt blir jag alltid tankfull så här sista dagen på året. Lite vemodig också...livet går så fort säger vi ofta...snart är det sommar igen...snart är det jul igen...kanske beror det på att man själv ser horisonten därborta. Livets ändlighet gör sig påmint. Köpte en bok innan vi åkte hit. "Lita på att det ljusnar" skriven av Tomas Sjödin, en pastor boende i Säve utanför Göteborg. Han har under många år skrivit krönikor i Göteborgsposten och jag har läst många böcker av honom. En klok, vidsynt man som också blivit en mycket uppskattad programvärd i Radions Sommar och Vinter program. Han skriver bla i krönikan "Vad fort det går" om hur lätt det är att skjuta upp saker och ting och hur viktigt det är att ta vara på nuet...ja, det är ju inget nytt! men så citerar han några rader ur Lotte Möllers bok "Trädgårdens natur"
och det mina kära vänner får bli mina sista ord till er 2019!
"För att bli lycklig med sin trädgård måste man ha försonats med allt levandes oundvikliga och ständiga förändring, med vissnandet och döden. I stället för att försöka få tiden att stanna gäller det att smycka dess flykt!"
Gott Nytt 2020<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar