tisdag 6 mars 2018

Morgongympa och fika med god vän!

Äntligen kommer jag i väg på vattengympa! Först var det hjärnskakningen som hindrade och i förra veckan när jag tänkte gå och redan stod klar, men för säkerhets skull ringde för att kolla om det var öppet, var det sportlovsstängt! Men nu kunde inget hindra mig och tillsammans med ett antal damer
i övre medelåldern hoppade vi runt till den manlige ledarens hurtiga tillrop. "Kom igen nu tjejer, ni är väl inte trötta än," etc etc. Vattnet var varmt och det var lätta övningar och efteråt kändes det skönt i kroppen. Hoppas att jag nu kan fortsätta utan vare sig latmask eller förkylning!
Sedan blev det gott morgonfika på bageriet med min goda vän Eva. Oh vad det är underbart med givande samtal. När man tillsammans kan bolla olika tankar kring våra liv och vad som händer när ålderdomen närmar sig. Hur man ska hantera att man snart blir 75 år...det låter ju så gammalt och det är svårt att ta in. Tänker på bilden jag alltid haft inom mig om den där kvinnan som går framför mig,
som jag började se i 50 års åldern, visserligen långt borta, som en silhuett men som för varje årtionde kommit närmare och nu är jag strax bakom henne...och snart börjar hon vända sig om...låter nästan kusligt...men jag tror hon är vacker och har goda ögon!
Ja, det är sådana här tankar jag brottas med just nu och det är underbart att ha goda vänner att dryfta dem med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar