tisdag 14 mars 2017

I Fiskens tecken...


Alla mina barn är fiskar! I dag fyller den äldste av dem 49 år! När han föddes hade det blivit modernt med rooming-in, vilket betydde att han fick ligga inne bredvid mig på salen hela tiden! Förlossningen blev lite dramatisk minns jag, jag hörde något om havandeskapsförgiftning, men allt gick bra och nu när jag ser honom tänker jag vilken otrolig lycka att han finns!
Fiskarna kännetecknas av konstnärlighet, empati med nära kontakt till andras och egna känslor, vilket givetvis också kan skapa problem med att sätta gränser;  just empati och konstnärlighet är utmärkande drag för alla mina barn, som sjunger och spelar och även arbetar inom områden där kontakten med människor har stor och viktig betydelse. Så jag är mäkta stolt över mina fiskar!
I söndags var jag med om en historisk invigning i vår kyrka då nya orgeln förevisades både ytmässigt och ljudmässigt! I en fullsatt kyrka fick vi avnjuta allt från Bach till John Williams och kören deltog med tre pampiga stycken varav ett nyskrivet av Kjell Perder "Jubilate deo" När det första ackordet spelades såg jag flera i publiken som hoppade till!! Tonbilden både hos orgel och även i detta fall flygel är verkligen spännande och annorlunda! Kyrkan, nu 100 år, har aldrig innehaft någon ordentligt byggd piporgel och de senaste åren har man använt en digital orgel framme vid koret.
Till den nya orgeln sjöng församlingen Martin Luthers psalm "Vår Gud är oss en väldig borg" och till orgelns mäktiga ljud kändes det som taket skulle lyfta! Fantastiskt att få vara en del av denna historiska kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar