söndag 9 oktober 2016

Jag är en varm korv!!


I natt har jag legat som en varm korv! Raklång på rygg i mitten av sängen och med två små varma bröd på sidorna. Elsa Dolly och Elin är mina korvbröd och det är så mysigt att krypa ner i sängen med dem!
Morfar får sova i gästrummet och vi stänger dörren så att vi inte hör hans snarkningar…
Sedan läser vi om Zackarina och Sandvargen och medan jag läser somnar Elin. Elsa Dolly vill att jag ska sjunga, så jag sjunger alla mina godnattvisor och jag hinner knappt sluta innan även hon sover. Nu ska jag gå upp, tänker jag, och få en stund för mig själv, men av detta blir inget! Det är så varmt och gosigt så jag ligger kvar och somnar förstås.
På morgonen leker vi att vi är katter och sedan ser vi filmen om Lady och Lufsen, både 1an och 2an…
Ute är det grått och trist men morfar gör en brasa och jag steker pannkakor! Denna gång tar jag rågmjöl av misstag, chansar på att det ska bli ok om jag blandar i vetemjöl, och det blir faktiskt jättegott!
Är det inte sådana där små misstag som ibland skapar nya innovationer!!
Föräldrarna kommer och hämtar,  och så plötsligt blir allt så tomt och tyst. Skönt också, men jag längtar redan till nästa besök!


2 kommentarer: