onsdag 6 november 2013

Snart når solen inte ovan fjället...



Det börjar bli verkligen mörkt här. Redan vid tvåtiden skymmer det på och efter någon timme är det alldeles mörkt. På morgnarna är det också mörkt och inte förrän vid halvniotiden ljusnar det. Tiden liksom upplöses och man tappar fotfästet lite. Är klockan verkligen bara fyra säger jag och gäspar stort! Och på morgonen när lilla Elsa Dolly tassar in i mitt rum tänker jag, men det är ju mitt i natten! Är det mulet blir det klart mörkare men i dag sken solen och efter gårdagens snöande var det så vackert! Härligt kall frisk luft, ni vet den där som ger rosor på kinden! Vi tog oss ner för backarna med broddar på skorna och inhandlade torsk i fiskhallen och räkor förstås! Jag har redan berättat att här finns de finaste räkorna! Så i kväll blir det kokt torsk med räkor och pepparrot samt smält smör! Det enkla är ofta det bästa! I morgon vänder jag åter mot Sverige men jag åker snart tillbaka för att hjälpa till med den definitiva flytten.

Och aldrig is på fjordarna….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar