lördag 4 november 2017

"Människans dagar är som gräs..."


Spelar Brahms Requiem med min kör...inspelningen gjordes söndagen 14 november 2004 och vid pianot Monica och Carl-Axel Dominique. Anna-Lena Nordberg var vår dirigent och jag minns konserten som en av de vackraste jag varit med om. Jag har tänt ljus och novembermörkret har sänkt sig utanför fönstret. Just nu vallfärdar många människor till Skogskyrkogården för att tända ljus på anhörigas gravar. Jag vet hur det glimmar av ljus i mörkret, hur skuggor av människor skymtar mellan gravarna...det är alltid en speciell stämning denna kväll. Själv går jag inte dit i kväll. Jag tänder i stället ljus framför mina käras foton och minns dem med ömhet och saknad. I morgon efter vår konsert i kyrkan ska jag dock gå till gravarna. Efter att vi sjungit Rutters Requiem, också mycket vacker. En lycka att få sjunga sådan vacker musik just denna dag som vi kallar Alla själars dag. Välkomna att lyssna kl 16 i Enskede kyrka även till vår körledare David Åbergs uruppförande av sitt verk "Tårar och Jubel"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar